Adománygyűjtési akció támogatásával segíti a Tesco a hátrányos helyzetű gyerekek iskolakezdését

Budapest, 2013. augusztus 5. – „Sok kicsi nagyra megy” címmel, július 21-én indította el adománygyűjtő akcióját a Magyar Vöröskereszt a Tesco támogatásával. Az augusztus 31-ig tartó akció célja, hogy minél több hátrányos helyzetű családnak megkönnyítsék az iskolakezdéssel járó anyagi terheket, és minél több kisdiák vághasson neki az új tanévnek, a megfelelő tanszerekkel.
Füzet, ceruza, vonalzó, radír és tornazsák. Csak néhány olyan eszköz, melyek nélkül elképzelhetetlen a szeptemberi tanévkezdés. Sokaknak azonban megoldhatatlan anyagi terhet jelent még a legalapvetőbb tanszerek beszerzése is. A hátrányos helyzetű családokban élő gyermekek iskolakezdését évek óta támogatja a Magyar Vöröskereszt, s a szervezet hosszú távú stratégiai partnereként idén a Tesco is hozzájárul a „Sok kicsi nagyra megy” elnevezésű adománygyűjtő akció sikeres lebonyolításához. A vállalat az adománygyűjtő kampány média-megjelenését szponzorálja.
Azok, akik július 21. és augusztus 31. között felhívják a Magyar Vöröskereszt 1359-es adományvonalát, vagy SMS-ben elküldik erre a számra az ’ADOMANY’ szót, azok 250 forinttal[1] támogatják az akciót, s azt, hogy minél több gyermek kezdhesse gondtalanul az idei tanévet.
„A Tesco számára kiemelten fontos a helyi közösségek és a rászorulók támogatása. Felelősen gondolkodó vállalatként elengedhetetlen, hogy a legjobb tudásunk szerint és a leghatékonyabb eszközökkel segítsük a nehéz körülmények között élő magyar családokat. Ezért döntöttünk úgy, hogy a Magyar Vöröskereszttel folytatott együttműködésünket kiterjesztjük, s az évek óta közösen folytatott programjaink mellett ezúttal a hátrányos helyzetű gyermekek iskolakezdését segítő adománygyűjtő akciót is támogatjuk” – mondta Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.
„Tesco és a Magyar Vöröskereszt közötti stratégiai partnerség több éves múltra tekint vissza. A vállalat és a szervezet közötti együttműködés olyan nemes célok támogatására terjed ki, mint a véradás, vagy a karácsonyi időszakban az élelmiszer adományok gyűjtése a rászorulóknak – mondta el Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója, s hozzátette – A Tesco idén 5 millió forinttal támogatta a véradó kamion működtetését.”
A Magyar Vöröskereszt
A Magyar Vöröskereszt országos tagsága mintegy százharmincezer fő. A szervezet ezenfelül negyvenezer önkéntest mozgósít évente. Az önkéntes segítők száma egy-egy katasztrófa alkalmával ugrásszerűen megnő. A Magyar Vöröskereszt az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény szerinti közhasznú tevékenységet végez. A hazai humanitárius szervezet alaptevékenységei békeidőben a következők: önkéntes véradók szervezése, katasztrófa-készenlét és válaszadás, szociális segítségnyújtás, eltűnt személyek felkutatására keresőszolgálat működtetése, menedéket kérők és a menekültek megsegítése, egészségnevelés, elsősegélynyújtás oktatása. A Magyar Vöröskereszt 2011-ben több mint 264 ezer embernek segített szociális akciói révén, ennek összértéke meghaladta a félmilliárd forintot. 2012-ben közel 437 ezer véradó jelent meg a Vöröskereszt által szervezett véradásokon. A hazai humanitárius szervezet 2011-ben több mint 85 ezer elsősegélynyújtó vizsgát bonyolított le. A keresőszolgálat évente több száz embernek segít a világháborúban eltűnt vagy külföldre szakadt hozzátartozói keresésében a világ minden táján. A szervezet legnépszerűbb programjai a következők: Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat, Országos Felsőoktatási Véradóverseny, HIV/AIDS Prevenciós Verseny, Csecsemőgondozási Vetélkedő, Országos Elsősegélynyújtó Verseny és a Hétcsoda Élménytábor.
További információ: www.voroskereszt.hu
A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon közel 22.000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat 18 éves magyarországi működése során már több mint 200 áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco a hazai beszállítók elkötelezett partnereként közel 1.300 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, saját márkás termékei között 140 magyar termék található. Az áruházlánc közleményei a www.tesco.hu, környezetvédelmi eredményei a www.zoldtesco.hu weboldalon olvashatóak.
További információ:
Varró Balázs
Kommunikációs vezető
Tesco-Global Áruházak Zrt.
Tel.: 06 20 827 0543
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Varga Eszter
Külső kommunikációs specialista
Tesco-Global Áruházak Zrt
Tel.: 06 20 821 2138
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.